Registrační číslo:
|
CZ.1.07/1.1.10/03.0016 |
Datum zahájení: | 01. 03. 2011 |
Datum ukončení: | 30.06.2012 |
Celkové náklady: | 1.641.047 Kč |
Cíle projektu
- inovace školního vzdělávacího programu pro 1. a 2. stupeň vedoucí ke zlepšování a rozvoji klíčových kompetencí žáků
- vytvoření řady nových učebních materiálů pro žáky 1. a 2. stupně (pracovní sešity, pracovní listy, učebnice, interaktivní prezentace apod.) a metodických pomůcek pro učitele a jejich zavedení v rámci výuky ve školním roce 2011/2012
- vytvoření a zavedení Etické výchovy do výuky na 1. a 2. stupni ZŠ
- vytvoření a realizace projektových dnů v rámci multikulturní výchovy na 1. stupni ZŠ
- vytvoření a podpora metodického týmu školy garantujícího inovace ŠVP
- vytvoření a zavedení nového předmětu Výchova ke zdraví na 2. stupni ZŠ
- rozšíření a zkvalitnění fungování školního informačního centra
- zajištění marketingové podpory školního informačního centra a školy formou vytvoření a vydávání školního časopisu a aktualizace webové prezentace školy
- zkvalitnění výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ prostřednictvím vytvoření interaktivních výukových materiálů a zavedení e-learningu do výuky
- rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti environmentální výchovy formou zavedení nové formy práce do výuky přírodovědy na 1. stupni ZŠ - praktické pozorování fenofází v terénu
- zatraktivnění výuky pro žáky na ZŠ Dukelská.
Klíčové aktivity
Multikulturní výchova pro 1. stupeň bude zavedena formou projektových dnů na témata: představení různých etnických skupin, historie, současnost, způsob života, kuchyně, svátky, zvyky a tradice, jazyk, móda různých etnických skupin. Garanti vytvoří pro žáky zápisník multikulturních úkolů jako součást žákovského portfolia a metodiku.
Etická výchova pro 1. stupeň - vytvoření nového pracovního sešitu čítajícího 8 lekcí pro každý ročník s tématy: moje rodina a moji blízcí, pravidla pro soužití ve třídě, já a moji kamarádi, pozitivní hodnocení sebe a druhých. Předmět bude integrován do výuky v rámci prvouky a čtení.
Etická výchova pro 2. stupeň - vytvoření metodické příručky pro učitele (32 lekcí/ročník) a ilustrovaný pracovní sešit zahrnující veškerá témata prosociální výchovy Roberta Roche Olivara
Finanční matematika - vytvoření pracovních listů a metodického průvodce pro 7. a 9. ročník. Témata: terminologie, peníze, hospodaření domácnosti apod.
Výchova ke zdraví - zavedení samostatného předmětu v 6. ročníku, vytvoření pracovního sešitu a metodického průvodce. Témata: výživa a zdraví, tělesná a duševní hygiena, režim dne apod.
Český jazyk, literatura a sloh - vytvoření inovativní ilustrované učebnice pro 8. ročník odpovídající požadavkům ŠVP ZŠ Dukelská, vytvořená učebnice bude zadána k odbornému posouzení; vytvoření metodiky k učebnici pro učitele. Učebnice bude integrovat výuku mluvnice, literatury a slohu. Takový učební materiál zatím nebyl vytvořen.
Zeměpis - vytvoření pracovních listů a metodického průvodce pro 8. ročník, tematické zaměření k zemím Evropy.
Vytvoření interního metodického týmu školy (20 pedagogů), jehož členové se budou pravidelně scházet za účelem hodnocení výuky, implementace a inovace ŠVP, vytváření dílčích výukových materiálů a standardizovaných srovnávacích testů, výměny informací. Hlavním úkolem metodického týmu bude zpracování projektu Škola pro život. V jednom týdnu školního roku tak budou shrnuty základní poznatky nezbytné pro život člověka.
Zkvalitnění a rozšíření činnosti školního informačního centra.
- V rámci projektu tak dojde k rozšíření otevírací doby informačního centra o jeden den v týdnu - úterý. Bude rozšířen fond centra o nové publikace a materiály v souladu s požadavky na aktualizaci materiálů ve výuce - nové odborné (české i cizojazyčné) knihy, DVD, mapy apod. Do IC budou pořízeny 2 PC vč. SW.
- Tvorba a vydání 3 čísel nového školního časopisu
- Aktualizace webové prezentace školy
Interaktivní zpracování konverzačních témat - celkem bude zpracováno a ve výuce ověřeno 15 prezentací témat rodina; nakupování; restaurace; orientace; lidské tělo, zdraví; škola; oslavy; sport; doprava; cestování; povolání; móda; reálie - Londýn; USA; Velká Británie. Každé téma bude obsahovat povinné části: poslech, čtení, psaní, komunikace, gramatický jev, slovní zásoba.
E-learning: celkem bude zpracováno a ve výuce ověřeno 16 interaktivních lekcí obsahujících gramatická cvičení. Půjde vždy o shrnutí a upevnění poznatků z probírané lekce.
Vytvoření pracovního sešitu AJ, který bude využit ve výuce v 6. ročníku. I on bude mít svou elektronickou podobu
Tato klíčová aktivita je zaměřena na zavedení nové formy práce ve výuce přírodovědy ve 4. a 5. ročníku 1. stupně, která bude zároveň implementována do školního vzdělávacího programu školy pro 1. stupeň (inovace ŠVP). Konkrétně se jedná o pozorování fenofází 2 až 3 vybraných druhů dřevin v závislosti na počasí, což bude obnášet:
- přípravu materiálů a fenologické dokumentace pro zavedení nové formy práce
- pořízení potřebných pomůcek pro pozorování (lupy - 20 ks, meteostanice - jedna pro každý ročník, fotoaparát, notebook vč. SW pro zpracování meteorologických údajů, statistické vyhodnocování, zpracování fotografií a dalšího zpracování ve třídách
Fenologická dokumentace bude ve výsledku zahrnovat přehledy zdokumentovaných fenofází včetně fotogalerie se záznamem fenofondu zvlášť pro listnaté (4. ročník) a zvlášť pro jehličnaté stromy (5. ročník). Pozorování bude probíhat ve výuce 1x za cca 3 týdny.